sábado, 6 de mayo de 2017

Nou telescopi refractor apocromàtic a La Cambra

Des de que vaig tornar del viatge a Xile en juliol de 2015, m'estic plantejant la possibilitat de tornar-hi, de ben segur apostaré per l'eclipsi total de Sol que tindrà lloc el 7 de juliol de 2019. Tanmateix, la possibilitat de portar millor material que el que vaig utilitzar el 2015, em fa preparar-me amb força antel·lació. Primer ha estat l'adquisició d'una càmera digital de format complet, la CANON EOS 6D, la qual ja he modificat amb un filtre de l'hidrogen alfa per al cel profund.
Segon, la captació d'imatges, també és important, és a dir, l'adquisició d'un telescopi apocromàtic de més abertura i distància focal, sempre dins les limitacions d'embarcar-ne als avions. L'avinenteça ha sigut l'adquisició d'un telescopi marca TAL de fabricació russa amb 125 mm d'obertura i 940 mm de distància focal, la qual cosa ja és una realitat a través de VALKÀNIK, gràcies a Enric Claver he pogut aconseguir el telescopi a un preu més que raonable. Anit vaig fer les primeres proves amb diferents objectes del Sagitari. Adjunte unes fotos de M20 i el seu tractament digital posterior. En fi, que gaudiu de les imatges!

Telescopi TAL apocromàtic de (R)125/940 mm amb una muntura HEQ-5 PRO

M20 "La Trífida"
M20 "La Trífida"

La Lluna a l'escomençament de la nit

No hay comentarios:

Publicar un comentario